Jak zawsze odbierane będą odpady zmieszane (kosz) i surowcowe (żółty worek) oraz w tym miesiącu popiół (we własnych workach).
Uwaga zmiany!!!
Zgodnie z art. 6ka ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r., poz. 2010) Wójt określa, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc lub miesiące w przypadku nieruchomości, w których nie dopełniono obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, stosując czterokrotność stawki podstawowej.
Do pojemnika na odpady nie wrzucamy: popiołu, odpadów budowlanych, części samochodowych, resztek kuchennych, a odpady surowcowe umieszczamy w workach.
Żółty worek – czyste odpady, bez resztek jedzenia z tworzyw sztucznych, papier, metal,
Popiół – oddajemy w swoich workach, pamiętając, aby ich nie przepełniać i były one odpowiednio mocne.
Ponadto przypominamy właścicielom nieruchomości zabudowanych, iż są obowiązani umieścić na nieruchomości, w widocznym miejscu, tabliczkę z numerem porządkowym nieruchomości oraz utrzymywać ją w należytym stanie.
Oznaczenie powinno znajdować się również na pojemniku na odpady.
(Niestety na wielu posesjach i koszach brakuje oznaczeń, a to utrudnia identyfikację odpadów, zwracamy się z prośbą o ich zamieszczenie).
Osoby przywożące odpady do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przy ul. Osiedle Szkolne 5c w Janowcu powinny zapoznać się z regulaminem korzystania z PSZOKu i dostosować się do niego oraz zgłosić chęć skorzystania z punktu pod nr tel. 502 091 355 lub 513 073 908 w celu prowadzenia ewidencji.
Zmiany sposobu segregacji, nastąpią od 1 lipca 2020 r., o szczegółach poinformujemy w późniejszym terminie.