Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2, 3a i 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469) na właścicielu nieruchomości spoczywa obowiązek utrzymania czystości i porządku poprzez gromadzenie nieczystości ciekłych w zbiorniku bezodpływowym (szambie) lub przydomowej oczyszczalni ścieków, spełniających wymagania określone w odrębnych przepisach.
Informujemy, że zgodnie z art. 6 ust. 5a i 5aa ustawy , Wójt Gminy Janowiec zobowiązany jest do przeprowadzania co najmniej na 2 lata kontroli:
1. Posiadania przez właścicieli nieruchomości umów z przedsiębiorstwem posiadającym zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych.
2. Dowodów uiszczania opłat za te usługi (m.in. rachunków, faktur, dowodów zapłaty)
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą do mieszkańców Gminy Janowiec o zgłaszanie się do Urzędu Gminy w celu złożenia w terminie do 31 grudnia 2023 r. informacji o posiadającej umowie na wywóz nieczystości płynnych i przedstawieniu faktur za te usługi.
Informujemy, że osoby, które nie mają jeszcze podpisanych umów na opróżnianie zbiorników będą mogły podpisać taką umowę o świadczenie usług z Gminą w Referacie Gospodarki Komunalnej pokój Nr 4.
Wójt Gminy Janowiec